Ambachten dag en Tanen

Zondag 14 juli was een prachtige dag voor een bezoek aan het museum; vele ambachtslieden en de Taanploeg hadden een plekje in en om het museum om hun ambacht te tonen.
De Dulle Griet verzorgde 3 keer een optreden van een half uur in de ontmoetingsruimte, WAD-Sap verzorgde een proeverij en op 22 september aanstaande zal de oogst van appels en peren geperst gaan worden op het terrein van het museum.
Enkele zeilen werden getaand, voor de Kibbeling van de Wieringer Vishandel waren weer vele liefhebbers en het ijs van de Wieringer smaakte verrukkelijk.
De winnaars van het raadspel kregen een rondleiding van Mart en sloten de dag gezellig af met een kopje koffie.
Tevens werd het wandkleed (Naaldvilten) van de Amsteldiepdijk onthuld, prachtig werk van 13 vrijwilligers!
Vrijwilligers weer ontzettend bedankt voor jullie inzet bij deze geslaagde dag!
Foto’s: Harry Jasper

Vanaf 1 mei 2024 open van 13.00 uur tot 17.00 uur op:
Vrijdag, Zaterdag en Zondag.

De Kunstuitleen is op afspraak open.
Tineke Montsma: 0613381038

Evenementen bij Museum Jan Lont